سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شامپوهای تقویتی منجر رویش موی میشوند

شامپوهای تقویتی منجر رویش موی می‌شوند

بهترین شامپو برای ریزش مو
 
شامپوهای تقویتی موجب پرورش گیسو نمی‌شوند و این یقین یکی از رایج‌ترین باورهای خطا در موی و شامپو میباشد که هر ساله در تمام دنیا موجب فروش میلیون‌ها شامپوی تقویتی موی رمز می‌شود، زیرا شامپوهای تقویت کننده ملکول‌های بزرگی دارا هستند که جذب پوست رمز نمی‌شوند.
 
در عین هم اکنون، این شامپوها مانند لایه ای روی ساقه گیسو را می‌پوشانند و سبب ترمیم آسیب‌های آن می‌شوند، البته بر رویش گیسو تاثیری ندارند. حتی در‌صورتی‌که پرورش گیسو کم میباشد علت آن شامپو نیست، زیرا وسیع‌ترین خاصیت یک شامپو تمیز کنندگی موست و وسیع‌ترین آسیبی که ممکن میباشد موها دیده باشند آسیب‌دیدگی به علت به کارگیری از رنگ‌های گیسو و دکلره کردن و ... میباشد که برای این کار هم شامپوهای مخصوصی موجود هست.
 
 
بعضی شامپوها جلوی ریزش گیسو را می‌گیرند
 
بسیاری از مردم شامپوهای گران‌قیمت ویتامینه را برای جلوگیری از ریزش گیسو می‌خرند. در حالی که به کارگیری از شامپوها و لوسیون‌های حاوی ویتامین‌ها در اصل تاثیری در جلوگیری از ریزش گیسو ندارند و بعداز شستشو با آب نیز تقریبا از دست می‌مراحل، بنابراین اضافه کردن این ها به مواد شوینده بها چندانی ندارد.
 
ویتامین‌ها به ویژه ویتامین‌های C و E خاصیت ضد رادیکال‌های آزاد را دارا‌هستند و در سطح پوست در حالتی‌که به شرایط اثبات باقی بمانند، می‌توانند تا اندازه‌ای در پیشگیری از آسیب‌های پوستی در مقابل فروغ و روشنایی آفتاب موءثر باشند، ولی روی موهایی که فاقد خاصیت پوست زنده می‌باشند، چنین اثراتی ندارند.
 
اکثر شامپوهایی که به عنوان جلوگیری از ریزش گیسو با قیمت‌های گزاف فروخته می‌شوند، در واقع شامپوهای بسیار ملایمی‌می باشند که به ساقه موی آسیب نمی‌رسانند و به نوعی ساقه موهای باقی‌ما‌نده را مراقبت می‌نمایند.

حمل کننده‌های ویتامین باید طوری باشند تا ویتامین بتواند فعالیت خویش را نگهداری کند و از طرفی نباید با ویتامین ترکیب شود یا آن را غیرفعال یا تجزیه کند. همچنین باید شرایط نفوذ ویتامین به موی را آماده کند. در حین تولید، در بسته‌بندی نهایی و در زمان مصرف، باید ویتامین در فرم فعالش باقی بماند. مهم خیس از همگی این‌که، ویتامین باید به بافت انگیزه خویش رسد. این شرایط طاقت فرسا تولید سبب گردیده بسیاری از شامپوها و تولید ها آرایشی و بهداشتی مرتبط با موی که ادعای ویتامینه بودن می‌کنند، در حقیقت خالی از ویتامین مفید باشند.