سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علت ریزش موی 14: پرتودرمانی

بهترین شامپو برای ریزش مو

علت ریزش موی 14: پرتودرمانی

متاسفانه برخی از داروهایی که برای نبرد با سرطان آیتم به کار گیری قرار میگیرند سبب ساز به ریزش موی در بیماران خواهند شد. پرتو درمانی چیزی مشابه به یک بمب هسته‌ای میباشد که تخت گاز سلول‌های در حالا تقسیم را نابود می‌نماید. اگرچه این شیوه درمانی سلول‌های سرطانی را گزینه انگیزه قرار می دهد البته بر سلول‌های در هم اکنون تقسیم از پاراگراف موی نیز به‌سرعت موءثر واقع می‌گردد.

 

راهکار: پرورش دوباره موها بعد از متوقف شدن پرتودرمانی قابل مشاهده میباشد ولی اکثر اوقات تار موهای تازه بافتی گوناگون با موهای پیشین از پرتو درمانی دارا هستند. به عنوان مثال در شرایطی که موهای مریض گذشته از پرتو درمانی صاف باشد، احتمالا بعد از این شیوه درمانی بصورت فر در می آید یا این که تغییری در رنگ موها ایجاد خواهد شد. درحال‌حاضر دانشمندان در درحال حاضر مطالعه میباشند تا داروهای هدفمندتری برای معالجه سرطان کشف نمایند؛ داروهایی که در آن ها اثری از اینگونه تاثیرات جانبی چشم نشود.

 

15. سندرم تخمدان پلی‌کیستیک

سندرم تخمدان پلی‌کیستیک دسته دیگری از عدم تعادل هورمون جنسی مردانه و زنانه میباشد. اندروژن بیشتراز اندازه باعث به چه کسی است‌های تخمدانی، ارتقاء وزن، ارتقا خطر دیابت، تغییراتی در زمانه قاعدگی، ناباروری و نازک شدن تارهای موی میگردد. وجود هورمون‌های مردانه بیشتراز اندازه در سندرم تخمدان پلی‌کیستیک موجب ظواهر شدن موهای بیشتری در رخ و تن خانم‌ها می‌گردد.

 

راهکار: معالجه سندرم تخمدان پلی‌کیستیک عدم تعادل هورمونی را تصحیح کرده و برخی از تغییرات به وجود آمده در فیض این عدم تعادل هورمونی را به موقعیت طبیعی برمی گرداند. رژیم غذایی، ورزش، قرص‌های ضد بارداری و معالجه‌های اختصاصی ناباروری یا این که اشکال دیابت بعضا از طریق‌های آیتم به کار گیری برای معالجه سندرم تخمدان پلی‌کیستیک به شمار می روند.

 

16. داروهای ضد افسردگی، رقیق‌کننده خون و داروهایی شبیه

داروهای دیگری نیز وجود دارا‌هستند که موجب تحریک و ارتقاء ریزش گیسو میشوند. رقیق کننده‌های خون و داروهای فشار خون که با تیتر بتابلوکرها نامیده می شوند، بعضی از رایج‌ترین این داروها می باشند. متوترکسات( برای معالجه بیماریهای روماتیسمی و حزن‌های پوستی)، لیتیوم( برای معالجه خلل دو قطبی)، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی از قبیل ایبوپروفن و احتمالا داروهای ضد افسردگی برخی از داروهایی می‌باشند که در ارتقاء ریزش موی موءثر می باشند.

 

راهکار: درصورتیکه پزشک معالج شما تشخیص بدهد که یک یا این که تعدادی دارو از داروهای شما موجب ریزش گیسو در شما می شوند، با وی حرف فرمایید تا مقدار داروی مصرفی تان را کم کند یا این که آن را با داروی دیگری جایگزین نماید.