سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این روز ها، در فیضی آلودگی شدید هوا، ریزش بیشتراز حد گیسو

آلوئه‌ورا

بهترین شامپو برای ریزش مو

این روز ها، در فیض‌ی آلودگی شدید هوا، ریزش بیشتراز حد گیسو، بسیار شایع شده‌است. می توانید از آلوئه‌ورا(خاصیت آلوئه‌ورا) تحت عنوان معالجه خانگی دیگری که برای معالجه ریزش گیسو و پرورش سریع آن مؤثر میباشد، به کارگیری نمائید. آلوئه‌ورا میتواند خطاها مرتبط با پوست راز از قبیل شوره و خارش راز را به نحو مؤثری کم کند. خواص قلیایی اندک آلوئه‌ورا سبب بازگرداندن و محافظت سطح pH طبیعی پوست راز می‌گردد که‌این خویش به پرورش گیسو امداد می نماید. ژل آلوئه‌ورا حتی برای جنگ با شوره‌ی راز هم میتواند مؤثر باشد. با یک چاقوی تیز برگی از گیاه آلوئه‌ورا را انقطاع فرمائید، حاشیه‌های دندانه‌دار برگ را برش بزنید، لایه‌ی بالایی برگ را غیروابسته نمائید و با امداد خنجر، ژل آلوئه‌ورا را از لایه‌ی پایینی مستقل فرمائید. ژل را در ادغام کن بریزید و آنگاه مایع یکپارچه به دست آمده را به پوست رمز و موها بمالید. بعداز 45 دقیقه تا یک ساعت، ماسک را با آب بشویید. این طرز درمانی را 3-4 توشه در هفته انجام دهید تا فیض‌ی بهتری بگیرید.

 

بادام

در پیشین ظواهر شدن اولی موهای سپید در معنای ورود آدمی به میانسالی و پختگی تعبیروتفسیر می شد. درصورتی که گیسو سپید احترام داشت و آن را نماد بزرگی و باتجربگی مفهوم می‌کردند؛ ولی امروزه در جامعه ما تعداد جوانانی که موهایشان زودتر از دوره طبیعی‌اش رو به سفیدی نهاده در هم اکنون ارتقا میباشد که بعضی آن را از دلایل معاش پراسترس و صنعتی معاصر می دانند که اثر ها خویش را در سفیدی زودرس گیسو راز نمایان  می‌نماید.

 

برخی از گیاهان و ویتامین‌ها و خوراکی‌ها می توانند از سپید شدن سریع موی پرهیز نمایند که از گزاره آن ها بادام میباشد: دربین آجیل‌ها مدام میل کردن بادام از تمامی معمولی‌خیس میباشد چون پوستی ندارد. از آنجایی که‌این آجیل خوش‌غذا مقدار قابل‌توجهی مس، منیزیم، آهن و کلسیم دارااست میتواند جلوی سپید شدن موها را گرفته و مراحل آن را آرام نماید و برای آن‌هایی که در هم اکنون مسن شدن میباشند بسیار اثرگذار میباشد. بادام را میتوانید به طور تنقلات یا این که به طور خلال گردیده در غذاها به کار گیری فرمایید.

 

حبوبات

ما پیشنهاد می کنیم از حبوبات حتی برای ناشتایی هم استعمال فرمایید؛ چون سرشار از آهن، روی و ویتامین‌های B می باشند و برای سالم موها بسیار مفیدند. میل کردن حبوبات تحت عنوان بین‌وعده نیز بسیار مطلوب میباشد.

 

اسفناج :

در بعضا موردها ( به ویژه زنان )، کمبود مواد معدنی علت فقدان گیسو میباشد مهم میباشد بدانید کمبود چیزی در رژیم غذایی ندارید که سبب به ریزش موی شود. اسفناج بی نیاز از آهن میباشد و دربردارنده سبوم میباشد که تحت عنوان قابل انعطاف کننده طبیعی موی فعالیت مینماید. رنگ سبز برگها نیز دربردارنده اسیدهای چرب امگا 3، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و آهن دارااست. کلیه به محافظت گیسو ، درخشندگی یاری می‌کند.